(+48) 505 99 66 16 info@m-connect.pl

PYTANIA I ODPOWIEDŹI

  • JAK ZOSTAĆ ABONENTEM FIRMY m-Connect ?

    Wystarczy zgłosić chęć montażu Internetu w naszej firmie. Można zrobić to osobiście, drogą elektroniczną lub telefonicznie.

  • CO JEST POTRZEBNE, ABY ZOSTAĆ ABONENTEM ?

     Aby zostać Abonentem naszej sieci, należy posiadać komputer lub mieć w najbliższych planach          zakup komputera, oraz należy mieszkać w miejscowości będącej w zasięgu działania sieci m-Connect. Szczegółowa mapa zasięgu znajduje się w menu Internet/zasięg. Infrastruktura sieci cały czas jest rozbudowywana i pokrywa coraz większy obszar – jeśli teraz są Państwo poza oficjalnym obszarem działania mimo to prosimy o kontakt.

  • ILE KOSZTUJE INSTALACJA INTERNETU I ILE NALEŻY PŁACIĆ ZA JAKĄ PRĘDKOŚĆ ?

    Informacje dotyczące kosztów instalacji znajdą Państwo w naszym cenniku. Należy także pamiętać, iż cena aktywacji nie zawiera w sobie routera bezprzewodowego – aby posiadać w miejscu wykonania instalacji sieć bezprzewodową należy dodatkowo dokupić router bezprzewodowy.

  • KIEDY PODPISUJE SIĘ UMOWĘ I NA JAKI TERMIN ?

    Umowa podpisywana jest po wykonaniu instalacji u Klienta. Do podpisania umowy potrzebny jest tylko dowód osobisty osoby przyszłego Abonenta. Umowa zawierana jest na czas określony lub nieokreślony z zachowaniem trzymiesięcznego okresu wypowiedzenia.

  • JAKIE SĄ MINIMALNE WYMAGANIA, ABY KORZYSTAĆ Z INTERNETU W SIECI m-Connect?

    Każdy komputer zakupiony w ciągu ostatnich dwóch lat powinien bez problemu obsługiwać dostęp do Internetu w sieci m-Connect. Starsze zestawy komputerowe powinny także wystarczyć do przeglądania stron www czy korzystania z poczty elektronicznej, jednak słabsza konfiguracja może nie pozwolić na pełne wykorzystanie możliwości internetu. Zalecamy, by komputer był wyposażony co najmniej w procesor klasy PIII 800 MHZ, z 512 MB pamięci RAM, kartą sieciową oraz system operacyjnym Windows XP, Windows Vista, Windows 7 lub Mac OS X.

  • JAK WYGLĄDA PROCEDURA INSTALACJI INTERNETU W FIRMIE m-Connect?

    Po zgłoszeniu chęci montażu Internetu przez firmę m-Connect umawiany jest wyjazd do Klienta celem sprawdzenia warunków technicznych wykonania instalacji. Standardowo czynność tą wykonujemy w soboty, dopuszczalny jest także inny termin odpowiadający Klientowi. W trakcie wizji lokalnej, nasi pracownicy badają możliwość przeprowadzenia instalacji łącza radiowego, tj.: określają widoczność optyczną, wybierają lokalizację dla urządzeń, określają przebieg dróg kablowych. Sprawdzenie warunków technicznych jest darmowe i nie zobowiązuje Klienta do wykonania instalacji przez firmę m-Connect. Po pozytywnym sprawdzeniu warunków technicznych indywidualnie umawiany jest termin wykonania instalacji. Standardowo termin oczekiwania na instalację nie przekracza jednego tygodnia od oględzin u Klienta. Instalacja obejmuje doprowadzenie internetu do jednego gniazda abonenckiego.

  • CZY W SIECI m-Connect SĄ LIMITY POBIERANIA DANYCH ?

    W sieci m-Connect nie ma limitów pobierania danych. W naszym odczuciu takie praktyki są wobec klienta krzywdzące i pragniemy poinformować, że nie planujemy wprowadzania takiego typu utrudnień.

  • JAKI POWINIENEM MIEĆ TRANSFER W SIECI m-Connect ?

    Prędkość 5Mb : pobieranie 5Mb/s i wysyłanie – 0,5Mb/s

    Prędkość 8Mb : pobieranie 8Mb/s i wysyłanie – 1Mb/s

    Prędkość 10Mb : pobieranie 10Mb/s i wysyłanie – 1Mb/s

    Podane wartości przedstawiają maksymalny transfer możliwy do osiągnięcia w wybranej opcji m-Connect w podstawowych godzinach działania.Wszystkie programy korzystające z protokołu peer-to-peer (Ares, Bear Share, Emule, uTorrent itp.) oraz programy wspomagające pobieranie plików z internetu (GetRight, FlashGet, Download Accelerator itp.) powinny być na czas przeprowadzania testów wyłączone.

  • CHCIAŁBYM ZMIERZYĆ PRĘDKOŚĆ m-Connect, ALE NIE WIEM JAK ?

    W celu sprawdzenia maksymalnej prędkości łącza wypróbuj nasz TEST prędkości. 

  • CZY PRĘDKOŚCI INTERNETU W SIECI m-Connect SĄ GWARANTOWANE?

    Sieć m-Connect oferuje łącza umożliwiające osiąganie pewnych maksymalnych prędkości w zależności od wybranego pakietu internetowego. Łącza gwarantujące prędkość są łączami przeznaczonymi do zastosowań profesjonalnych, a ich koszt jest wielokrotnie wyższy niż łączy przeznaczonych do użytku domowego.

  • JAKI ROUTER BEZPRZEWODOWY BĘDZIE DZIAŁAŁ W SIECI m-Connect ?

    Generalnie każdy router DSL. Sprawdzone routery, które działają prawidłowo w sieci m-Connect to praktycznie wszystkie modele producentów : TP-LINK, D-Link, NETIS ,itp. Jeśli masz wątpliwości dotyczące zakupu routera, skonsultuj się z firmą m-Connect.

  • PRZESTAŁ DZIAŁAĆ MI INTERNET – CO MAM ROBIĆ ?

    – Jeśli Twój typ instalacji posiada urządzenie wpięte do sieci elektrycznej, wyłącz komputer, odłącz urządzenie odbierające sygnał internetowy od prądu na czas około 10 minut, po czym włącz je do sieci. Po wykonaniu tej czynności odczekaj kolejnych 10 minut, a następnie uruchom komputer.

    – Sprawdź w ustawieniach połączeń sieciowych, czy połączenie lokalne nie zostało wyłączone.

    – Sprawdź w Menadżerze Urządzeń, czy sterowniki do karty sieciowej są zainstalowane. Wykonaj to zwłaszcza, jeśli w komputerze jest problem z uzyskaniem internetu po reinstalacji systemu operacyjnego.

    – Jeśli żadna z powyższych porad nie pomogła i nadal nie ma połączenia z internetem, prosimy niezwłocznie zgłosić problem do Biura Obsługi Klienta m-Connect.

    Jeżeli jesteście Państwo naszymi abonentami i macie problem związany z połączeniem internetowym, bardzo prosimy o kontakt tel. 505 99 66 16 lub SMS. Zareagujemy tak szybko jak to będzie możliwe w celu wyjaśnienia przyczyny i zlikwidowania usterki.

  • CZY MOGĘ POGRAĆ Z SĄSIADEM PRZEZ SIEĆ LOKALNĄ ? ALBO WYMIENIAĆ SIĘ Z NIM PLIKAMI ?

    Tak ale tylko w małych sieciach lokalnych (np. w jednym bloku lub osób podłączonych tylko do jednego nadajnika).Jeżeli chodzi o resztę sieci to niestety jest to niemożliwe.  Ze względów bezpieczeństwa wszyscy Abonenci są od siebie odizolowani. Zapobiega to wielu problemom z bezpieczeństwem komputerów. Eliminuje to także problem przeciążania łącza przez osoby wymieniające się między sobą dużymi plikami.

  • KTO JEST WŁAŚCICIELEM SPRZĘTU INSTALOWANEGO U MNIE W DOMU?

    Sprzęt w postaci anteny nadawczo-odbiorczej, access pointa i innego osprzętu, który dostają Państwo w momencie podłączenia do sieci pozostaje własnością firmy m-Connect. Sprzęt jest użyczany i serwisowany bezpłatnie przez cały okres trwania umowy. Nie dotyczy to tylko routerów, które są Państwa własnością lub urządzeń kupionych na własność.

  • CZY WYSTAWIACIE FAKTURY VAT LUB RACHUNKI?

    Tak. Za świadczone przez nas usługi wystawiamy Rachunki. Rachuneki wystawione są na początku każdego miesiąca z płatnością do połowy miesiąca. Rachunki za miesięczną opłatę abonamentową są podstawą do dokonania odliczeń od podstawy opodatkowania.